måndag 22 februari 2010

Snörapport




Helgen bjöd på snöskottning, temuggar, skumbad och film, somligt fler gånger än andra.
I morse var det -22 grader när jag åkte till jobbet! Jag känner mig ganska nöjd nu, det räcker med snö för min del. Ändå hotar de med mer snö längre fram i veckan.
Jag försökte ta mig fram till mitt förråd för att hämta ytterligare en skovel, men fick ge upp efter 3 steg när snön gick halvvägs upp på låret och stövlarna fylldes av snö. Jag passade på att ta lite bilder ute. Troligen dröjer det länge innan vi får en sån här vinter igen.

5 kommentarer:

Bigmouth strikes again sa...

Antar att du menar att du skottade snö fler gånger än du badade skumbad. Det här vädret bjuder på lite väl ansträngande fritidssysselsättning tycker jag.

AMP sa...

Vad glad jag är att jag bor på tredje våningen i en bostadsrättsförening som ser till att någon plogar bort snön på gården innan jag går till jobbet. Tack till den glada pensionär i trappuppgången som ser till att sopa bort snön utanför ytterdörren både tidigt och sent.

Ann D. sa...

Det är tur att du är ung och pigg och klarar av snöskottningen!

Pia sa...

Det är inte ofta jag längtar efter att bo i lägenhet, men just nu är jag avundsjuk på de som gör

Marianne sa...

Ge inte upp - det kommer en vår fast det är svårt att tro det.