måndag 8 februari 2010

Musik och igelkottar

I helgen har jag brutit en 15-årig vana genom att titta på Melodifestivalen. Jag hade en god vän på besök och hon ville se det i bildningssyfte. Det var verkligen ingen hit: gräsliga kläder, ointressant musik, flamsiga programledare och tillkrånglat röstningsförfarande. Nu får det allt gå minst 15 år till. Min vän blev inte heller frälst. Hon sa att det roligaste med programmet var mina kommentarer.

Häromnatten fick Styx tag på ett linne igen (varför kastar ungdomar sina kläder på golvet?). Denna gång lyckades han dra upp det i sin bajslåda, där han riktigt trampade runt på det! Är det ett sätt att tala om vem som bestämmer eller gillar han bara lukten av sin "mamma"?

4 kommentarer:

Bigmouth strikes again sa...

Melodifestival ja, mycket till melodier är det ju inte och inte är det särskilt festligt heller. Förr behövde man ju bara lyssna på 10 dåliga låtar och hoppas på att den minst dåliga skulle vinna. Vem kom på idén att det vore mycket bättre att låta 40 dåliga låtar tävla istället? Dumt, dumtare, dumtast! Vi får starta en Facebook-grupp: Våga vägra Melodifestivalen!

Ann D. sa...

Väldigt så aktiv Styx är och vilket spännande nattliv.

Anonym sa...

Startar du gruppen går jag gärna med:)

Marianne sa...

Jag tror Styx gonade sig, även om vi inte riktigt uppskattar detta.
Håller för övrigt med i åsikterna runt Melodifestivalen.