lördag 13 februari 2010

Music and Mad Men

Helg igen och igår hade jag åter huset fullt (men Styx saknades). Över maten böljade som vanligt musikdiskussionerna, kanske hjälpta på traven av vinet. Var verkligen 80-talets musik bäst? Det är inte bara en generationsfråga tydligen. Sen skulle det jämföras versioner av Keops pyramid, är Thåströms eller HBBs bäst? Sån musik har jag inte alls så då fick någon ladda ner från datorn till USB och vidare till DVD-spelaren. Snacka om energi.
Ljudet i min dator är verkligen uselt. Det var i varje fall något alla var ense om!

Trevligt hade vi och man måste inte gilla samma musik för att gilla varandra.

Idag ska hemkomne sonen och jag frossa i Mad Men. Han har inte Kanal 9 i Uppsala så jag spelar in åt honom. Jag har valt att inte heller se, så nu kan vi kommentera tillsammans.

Definitivt ingen melodifestival för mig!!!

3 kommentarer:

AMP sa...

Musik är kanske som ett gott rödvin. Det blir bättre efter en tids lagring. Nu kanske 80-talets musik är mogen. Tyvärr är det mesta av det jag lyssnade på då inte så kul idag. Inte bra med dåtidens synthljudsproduktioner - platt och kallt. Orginal eller covers? - Spelar det någon roll vilken som är bäst? Tycker du om den så njut och gillar du den inte så rys. Jag njuter tex av Lillasysters tolkning av Umbrella men ryser lite åt Rihannas version.

Ann D. sa...

Det låter som en trevlig helg och musiksmak är något som kan åstadkomma livliga diskussioner, vilket kan vara mycket givande.

Mårran sa...

det var verkligen jättetrevligt. och intressant med andra vinklar, för visst blir det nästan lite enformigt att bara tycka lika här i hushållet :)