torsdag 4 november 2010

Ljus i mörkret

Äntligen ska jag få ljus ute i min trädgård. Det är nog dags efter 25 år. Dessutom får jag belysning i min "nya" garderob. Idag kommer alltså elektrikern tillbaka för att göra de praktiska installationerna. Jag får även en massa dimmer på bottenvåningen. Jag är mycket förväntansfull.
Han är ung och förvånansvärt pratsam. Pratar han inte med mig så pratar han med sig själv.

Nackdelen med hantverkare hemma är att jag blir lite husvill. Var ska jag vara och vad ska jag göra? Vill ju inte det ska verka som om jag övervakar.

Nu har jag hunnit med en del strykning och alltså även inlägg på bloggen. Kanske dags för lite kaffe?

3 kommentarer:

Ann D. sa...

Vad härligt med allt ljus -det behövs verkligen nu!

Vit dröm sa...

Gött med lite dimmer, alltid bra att ha särskilt nu när det är mörkt mest hela tiden... Kram Anna

Marianne sa...

Det verkar som du ”grejar” det där med hantverkare på ett alldeles utmärkt sätt. Lycka till med ljusen, så skönt att få det åtgärdat nu när det börjar bli mörkt.