måndag 8 november 2010

Alla helgon

Kanske är jag ett helgon? Passat upp på sjuka dottern som ligger för ankar i min soffa. Hon orkar inte ens ta sig till sin säng pga yrsel, illamående och huvudvärk. Idag kom pojkvännen och tittade på henne, men vi vet inte när hon kan ta sig hem igen.
Det har blivit mycket tv-underhållning och jag har mest vandrat mellan kök och vardagsrum med vattenglas, rostat bröd, yoghurt och vätskeersättning.
Jag har dessutom två små herrar att ta hand om i mitt badrum. Igelkottarna är inte glada åt att ha så lite plats att röra sig på. Tror det är därför de stökat ner så mycket. Snart kan de nog flytta hem igen och då blir det storstädning, såpa och skurborste behövs.

3 kommentarer:

Mårran sa...

Världens bästa sjuksyster/betjänt/sällskapsdam/djurskötare! <3

Marianne sa...

Du är mamman hela dagen, med stort ”M”, Pia.

Joseph sa...

Hoppas, att herrarna kommer till dig, snart i gen!