söndag 20 juni 2010

Inte direkt rojalist men...

Så var det premiär på landet. Min far, dotter och jag åkte ner tidig eftermiddag i fredags. Riktigt fint väder men inte så varmt, därför blev det mest pysslande inomhus. Vi flyttade runt på lite tavlor, men mest försökte vi finna plats för alla prylar som letat sig dit pga fars flytt före jul. Vi skulle lätt kunna öppna pensionat om det hängde på handdukar, lakan och glas! Vi avslutade dagen med bla räkor och vitt vin på glasverandan.
Nästa morgon vaknade jag med ett ryck kl 10, jag som sovit illa en längre tid. Underbart. Tyvärr fick vi hasta hem. Dottern skulle på födelsedagsfest och själv hade jag ett bröllop att bevaka. Jag var bjuden till Birgit kl 3, där jag först utfodrades med räkbomb och vitt vin, och senare med god fläskfilé med potatisgratäng. Vi såg förstås en del på tv men pratade nog mest. Mycket trevligt!
Jag ser att solen lyser bakom persiennerna. Artar sig till ännu en bra dag.

2 kommentarer:

Ann D. sa...

Låter som ni ägnat er åt lite trevligt pyssel och att det varit en helg med mycket gott att äta.

Marianne sa...

Det lät som en behaglig helg.