söndag 18 april 2010

Vårröj

Nu har jag försummat bloggen till förmån för FB. Jag klarar tydligen inte av att ha flera bollar i cyberspace.
I veckan var jag och beställde min sista lampa till hemmet. (Fast jag lovar inget). Det blev en oval sidenboll i färgen amber från Watt och veke.

Nu börjar också utesäsongen. Igår såg jag vilka jättelika knoppar det var på mina vitsippor. Isåg också att jag borde klippt gräset en gång till i höstas.

Igår var far och jag på landet. Det var isiga vindar och allt annat än inbjudande. Inomhus var lä, och fikat intogs på glasverandan. Annars besåg vi mest kaoset, alla möbler och flyttkartonger som körts dit med anledning av min fars flytt. Det blir en hel del som bara tog omvägen via landet till tippen, eller Myrorna. Suck, jag saknar inte arbete i sommar. Vore roligare slipa golv och tapetsera.

3 kommentarer:

Ann D. sa...

Ja det är konstigt att det hela tiden finns uppgifter att göra - men det kanske också är tur att det är så.

Marianne sa...

Det är typiskt så här års att vi har en del kaos och röj och städning innan vi kan slå oss till ro och att få njuta av tillvaron.

Mårran sa...

usch, mer jobb för liten mamma. men jag ska hjälpa till jag med! både med arbete och vilande :)