söndag 25 april 2010

Trädgårdsarbete ...

...blev det inte i helgen trots det fina vädret. Lördagen ägnades åt trevligheter på stan. Bland annat kunde man sitta ute och fika!
Idag har vi åkt tor till Uppsala för att se på en lägenhet åt sonen. Den var fin men kanske ändå inte vad han är ute efter. I veckan är det dags för ytterligare ett objekt. Vi tittade på huset från utsidan och hade även sån tur att vi stötte på nuvarande ägaren och fick prata lite med honom.

Kvällen har jag nu ägnat åt deklarationen, men jag orkar inte räkna ut min skatt. Siffrorna hoppar lite. Det får vänta till imorgon.

Onsdag bär det av till London en vecka. Jag måste erkänna att det omtalade askmolnet känns obehagligt, även om det just nu lugnat ner sig. Kommer vi väl iväg kommer jag säkert att oroa mig för att inte komma hem. Vet inte varför jag blivit så ängslig denna gång, jag brukar inte bry mig. Kan det vara ett ålderstecken?

1 kommentar:

Marianne sa...

Det blev ingen grön helg för mig heller. Min syster och jag, vi roade oss på en keramikkurs över veckoslutet. Hoppas du får en trevlig tur till England, njut av stunden och välkommen tillbaka till Linköping.