fredag 2 april 2010

Påsk

Så är påsken här. Visst är det en skön och kravlös helg, men jag tycker allt att skärtorsdagen också kunde vara ledig!
Idag börjar jag med massage i hemmet. Visst låter det lyxigt att massören kommer hem till mig. Då kan jag vara hur mosig som helst efteråt.
Sen åker sonen och jag till min far. Han ska äntligen få ljud i sin dator igen efter flytten.
Inte behöver jag laga mat heller. På kvällen går "familjen" på lokal för att fira 2 födelsedagar.
Sen hoppas jag på lite fint väder, eller i varje fall värme. Det behöver städas utomhus. Igår fick jag alla träd och buskar beskurna (varför är det inte rut-avdrag på sånt?) och det ser så fint ut.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Vilken inledning på helgen, massage i lugn och ro, det låter som en god idé. Inte så dumt heller att få träd och buskar beskurna, men tyvärr syns både det ena och det andra i trädgården som kanske inte är så roligt i det skarpa vårljuset. Jag tror det blir bra väder i påsk, kanske en kopp kaffe utomhus, i den paus man unnar sig efter att ha krattat vissna löv och grenar?

Ann D. sa...

Ja vilken lyx - både massage och restaurangbesök.