tisdag 8 februari 2011

Röda sparbössan

Så har jag tillbringat 4 timmar på en hård trästol i en dragig bilhall. Bilen har varit på service och de sa det skulle ta 1 timme, max 1:30. Sen var det bromsklossar som behövde bytas samt lite annat. Det skulle också ta max 1:30. En och en halv plus en och en halv blir öööhh 4 timmar.

Jag drack flera koppar kaffe, lusläste Corren och hann läsa halva Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Denna trevliga förmiddag kostade mig nära 5000.

Nästa gång ska jag minsann inte sitta kvar och vänta.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Bakom detta elände, anar jag en fläkt av humor från din sida, av den mera sträva sorten. Du har mina sympatier, tiden kunde brukas till något roligare likaså pengarna, men jag förstår att bilar kostar.

Pia sa...

Helt riktigt Marianne, men jag är också ganska förtjust i min lilla röda bil :)