söndag 20 februari 2011

DDK

Inatt hade jag en "intressant" mardröm. Jag skulle DDK-klassa Maasdamer-ost från Holland, och slog förtvivlat i massor av böcker och på nätet. När jag väl hittat koden för osten, så försvann den medan jag letade efter den geografiska. Jag skrev på papper som bara försvann och jag blev mer och mer desperat. Bosse var otillgänglig och Peter vägrade hjälpa till.
-Du har ju gått kursen och borde kunna detta, tyckte han.
Mitt kontor var hur rörigt som helst. Vi satt fem personer runt ett bord översållat med papper, böcker, datorer, disk och pizzakartonger.
Alla andra fick gå hem, men jag måste sitta många timmar och kämpa med min ost! Jag klarade inte av det utan fick traska hem ensam genom den mörka skogen som ett annat Mumintroll.
Det var en fruktansvärd känsla. Dumma DDK

3 kommentarer:

Bigmouth strikes again sa...

Dags för semester?

Ann D. sa...

Hur kan du få till en sådan dröm? Håller du på att bearbeta DDK hela tiden i ditt undermedvetna?

Marianne sa...

Eller var du hungrig? Annars är drömmar fantastiska. Jag har drömt om Schwarzwaldtårtor, som svävande ner från himlen.