torsdag 31 december 2009

Nytt år

Vaknade nyss årets sista dag. Alla andra i huset sover, tom Styx. och det är nästan kusligt tyst. Ute är svinkallt.
Från köket sprider sig dock en ljuvlig doft. Sonen har något spännande stående i ugnen inför kvällen.
Jag tänker inte avge några nyårslöften, det har jag aldrig gjort så varför börja nu. Inte heller tänker jag summera året som gått. Som alla andra år har det fyllts med både roligt och tråkigt. Jag försöker hellre leva en dag i taget utan att blicka för mycket framåt eller bakåt.
Snart går jag upp, gör en kanna te, tänder några ljus och lyssnar till hur staden runt mig vaknar.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Det låter som ett gott avslut, att ta tingen med ro. Ha det bra.

Ann D. sa...

Förnuftiga ord, Pia. Önskar dig en riktigt bra fortsättning på 2010. Vill också tacka för det fina kortet vi fick - jättegulligt. Hälsa familjen!