söndag 13 december 2009

Hemliga lådan

Min morbror och kusin är uppe för att gå igenom arkiverade saker, vi talar 30-tal och fram till 1960. Allt förstås föranlett av faders flytt från huset där allt detta varit förvarat fram till nu.
Idag ska vi öppna en kartong som det står "FÅR EJ ÖPPNAS" på, inga andra instruktioner. Detta skrivet av min morfar på 40 eller 50talet. Hade jag vetat om detta kan jag säga att den inte förblivit oöppnat. En sån text triggar verkligen igång min nyfikenhet. Jag fattar inte hur lådan förblivit oöppnad undeer så lång tid. Men det säger förmodligen mest om mig själv.
Förmodligen blir det ett antiklimax. Ogiltiga aktiebrev, gräsliga prydnadssaker, hamstrat kaffe ----

5 kommentarer:

Ann D. sa...

Ser fram mot att få höra mer!

Marianne sa...

Vi kanske får svaret till julafton?

Anonym sa...

Ska bli jättespännande att höra vad det nu kan vara. Jag vill oxå ha en sådan låda. Snacka om adrenalinkick men bli inte för besviken om det bara är fula prydnadssaker....

ewaw sa...

Det var jag

ewaw sa...

Fattar egentligen inte vad jag gör!!!?????????????????????????skede