onsdag 22 juni 2011

Felräkning

Förra veckan fick jag en liten nätt räkning ifrån Tekniska "obegripliga räkningar" verken på den nätta summan av 16 300. Det brukar vara runt 3 000. Jag ringde och satt länge i telefonkö naturligtvis. Till slut fick jag prata med en i och för sig trevlig, men oinsatt person. Han skulle be någon annan kolla upp om de gjort fel och sen kontakta mig.
Idag ringde en dam och sa det blivit ett litet avläsningsfel, så de skulle dra av 13 000!
Man måste vara om sig och kring sig. Varför känns det som om jag sparat 13 000?

2 kommentarer:

Bigmouth strikes again sa...

Jag tycker det var "ett litet avläsningsfel" i kolossalformat!
Men visst är det märkligt att man känner att man plötsligt har mer pengar än man hade innan. Jag reagerar likadant om jag oväntat hittar en sedel i en byxficka. Fast i mindre format då, för tusenlappar har jag aldrig ligger och dräller i fickorna. Vad ska du göra med alla dessa pengar?

Marianne sa...

Pia du kämpade för din rätt [detta är inte klokt]vilket bör motsvara 13000 kronor.
Man häpnar.