söndag 13 mars 2011

Att komma ut ur garderoben

Kottarna och dottern bor hos mig några dagar. De gillar verkligen inte miljöombyte! De får husera i badrummet och hallen, dvs ganska stort område. På morgonen kollar vi upp var de är s¨man inte råkar trampa på någon.
I morse kunde vi inte hitta den. Hade de klättrar över barriären till vardagsrummet? Vi låg på golvet och kikade in överallt efter ett par taggiga bollar. Ingenting annat än dammråttor.

Så fick jag se att det var en liten springa öppen på mina skjutdörrar i hallen. Igenom den hade båda lyckats pressa sig och sov i godan ro bland alla mina skor och stövlar. Vi hade inte hjärta att flytta dem.
Mörkt, trångt och dammigt är tydligen vad de gillar bäst :)

2 kommentarer:

Che sa...

Så sött!

Marianne sa...

Vad jag har läst mig till så värre det är ur vår synpunkt, desto bättre trivs nog kottarna.