onsdag 18 november 2009

Bilar

Igår morse startade inte bilen. Det var första gången den krånglade sen jag köpten den. Typiskt att jag också hade bråttom till seminariet Härskarteknik med Elaine Bergqvist. Hon var mycket tänkvärd och underhållande. Man kunde tro man hört allt men här kom en hel del nya infallsvinklar och "eye-openers". Sällan har en förmiddag känt så kort.
Nå, tillbaka till bilen. Eftermiddagen blev det att ringa försäkringsbolag, bilverkstad, bärgare och biluthyrning. Bärgaren kom vid 3, vred om startnyckeln och bilen startade snällt. Gissa om jag kände mig dum! Bärgaren frågade om jag tankat fel bensin och liknande, han tänkte nog vimsigt fruntimmer men sa inget.
I morse vred jag om startnyckeln och inget hände!
Nu är bilen på verkstad så får vi se vad domen blir.

2 kommentarer:

Ann D. sa...

Hoppas det snabbt ordnar sig med bilen!

Pia sa...

Jo, den blev "klar" igår em, dvs omstart av datorn?!