torsdag 24 september 2009

Vallning


Igår var jag med vänner och tittade på vallning. Man övade på både får och ankor. Det var jättekul att se och nu inser jag att det ligger mycket nötande bakom att få kommunikationen att funka mellan hund och hundägare. Jag kom på att jag faktiskt sett detta förut, i Australien, och så har jag naturligtvis sett Babe ett antal gånger tillsammans med barnen. Tack Tina för att du förklarade så bra vad Helena gjorde.
Tyvärr hade jag inte med mig kameran ...
Simsalabim, här är en bild i alla fall

2 kommentarer:

Mårran sa...

åh, jag skulle ha påmint dig om kameran! hade varit kul att se alla hundar, och den lilla yra valpen du pratade om :)

Helena sa...

Hej Pia och Mårran!
Ni kan gå in på min blogg och kopiera några vallningsbilder om ni bläddrar bakåt i tiden. Den lilla yra valpen fixar jag några bilder och skickar till Pias mailadress. Den halvstora valpen Vera finns i min blogg.
Kram Helena