tisdag 21 april 2009

Tasset av små fötter

Mitt i natten var jag plötsligt klarvaken. Vad hade väckt mig? Något ovanligt ljud? Jo, det var något som inte stämde. Ett svagt tassande. Kunde det vara en mus som sprang i väggen (o fasa)? Nej det var under min säng! Små, små klor som klirrade mot golvet. Jag rusade in och väckte Jennifer eftersom jag inte vågade kolla. Kunde det vara kotten Styx? Det visade sig att han rymt och nu höll på att utforska övervåningen i nattmörkret. Det var omöjligt att somna om efter detta. Min musfobi höll mig i ett järngrepp, trots att ljudet fått sin "naturliga" förklaring

2 kommentarer:

Ann D. sa...

Jag kan verkligen förstå hur du kände dig och att du inte kunde somna om efter detta.

Marianne sa...

Pia, Du får nog vara beredd på att sådana utflykter kommer att inträffa om natten. Kanske du får sova med öronproppar?