onsdag 8 oktober 2008

Fönster åt gården

Så var det dags att skrapa rutorna och Meshell sjöng om Souls on ice. Bara att bita ihop.

Igår blev en händelserik dag. Först hämtade jag lampan. Men kan det verkligen bli något av denna välinpackade tingest?




Sen var jag hos Merja och tittade på glas till fönstret. Jag har bestämt att jag ska ha ett blyinfattat glas i stället för gardin. Så många läckra färger hon hade. Jag blev helt förälskad i ett turkos. Men det ska jag inte ha. Det blir rött, lejongult och klarglas. Det skulle bli klart redan nästa vecka.


Hemma hade de kaklat klart och golvet blev uppåt väggarna.






5 kommentarer:

kraka sa...

Pia! Va snyggt med den röda glasmosaiken och det vita. Riktigt fint.
Dessutom: Smart val av bloggtema. Det blir spännande att följa.
/Kristin

Ann D. sa...

Ja, det ser verkligen tjustigt ut. Kul att se fortsättningen!

Ann D. sa...

Lampan glömde jag kommentera. Det är förskräckligt jobbigt att få bort all plast och komma fram till det som döljer sig därunder. Men det är värt arbetet.

Charlie sa...

På håll ser paketet som lampan? var inslagen i ut som en mutation av en bläckfisk och manet.

Anonym sa...

mycket fint. du är så duktig! <3